Internetmarketing voor parkeergarages

Schermafdruk 2015-07-06 12.58.00

Een parkeergarage of parkeerplaats uitbaten kan zeer winstgevend zijn, maar een vaste stroom van klanten is nodig om aan omzet- en winstverwachtingen te voldoen. Op sommige plaatsen is de competitie hevig en kunnen klanten ook kiezen voor je nabij gelegen concurrent.

Net als bij elke onderneming is je marketingplan belangrijk voor de financiële gezondheid van je bedrijf. Op de juiste manier reclame maken kan ervoor zorgen dat klanten geleid worden naar juist jouw parkeerplek.

Enkele marketing kanalen voor parkeergarages zijn bijvoorbeeld reclamebanners en spandoeken, kortingscoupons, co-branding, adverteren bij evenementen en online marketing.

E-commerce voor het parkeerbedrijf

E-commerce is een marketing techniek waarbij het adverteren op het internet voor een parkeergarage hand in hand gaat met duidelijk omlijnde online doelen. Met andere woorden bij e-commerce staat niet het verhogen van de naamsbekendheid centraal maar vooral het behalen van directe omzet gerelateerde doelen.

Wat betekent dat in de praktijk?

Een converterende website
Er wordt een website ontwikkeld, waarbij de consument door een duidelijk en eenduidige boodschap met een speciaal aanbod wordt verleid tot het parkeren in de garage.

Aantrekken online bezoekers
Via slimme Google campagnes worden juist die mensen die een bezoek willen brengen aan de buurt gevonden, en krijgen alleen zij, het aantrekkelijke aanbod gepresenteerd.

Bezoekers omzetten naar klanten
Het hart van e-commerce is het omzetten van websitebezoekers naar klanten van de parkeergarage. Dat doen we door de website bezoekers een duidelijke online actie te laten ondernemen om het speciale parkeeraanbod te verzilveren. Bijvoorbeeld door een kortingscode te downloaden of een online reservering te doen met de korting.

Herhaalbezoeken en referenten
Nadat een online bezoeker zijn gegevens heeft achtergelaten volgt een automatische campagne om juist die mensen te stimuleren om de garage ook bij een vervolgbezoek aan de buurt te gebruiken en ook om het speciale aanbod door te geven aan vrienden en bekenden. Hiervoor wordt e-mail marketing en social media gebruikt.

Cijfers
Op de bovenstaande wijze kunnen wij in een periode van 6 maanden tot een jaar, het aantal parkeertransacties van een parkeergarage met 25 tot 50% laten stijgen.De onderstaande infographic illustreerd deze wijze verder.

Download de Infographic

Geinteresseerd om hier eens verder over door te praten?

Ophirah e-commerce werkt nauw samen met OptiPark B.V. om het gebruik, én de omzet, van parkeergarages te verhogen.

Meer informatie bel Ophirah 0318 707339 of bel met OptiPark 06 54306368.

Zijn we een match? Neem contact op