“Mijn naam is Mirna Boya, ik ben studeer Marketing en Communicatie aan het ROC A12 te Ede en tevens stagiaire bij Ophirah e-commerce. Naar aanleiding van een gemaakt marketingplan voor SecondMile heb ik dit artikel geschreven.”


Heb je nieuwbouw vastgoed projecten die je gemakkelijk wilt verkopen? Overweeg inbound marketing!

Om nieuwbouw vastgoed gemakkelijk te kunnen verkopen bieden wij het Vastgoed marketing product SecondMile aan. Het product is een initiatief van ons en is in het leven geroepen om jou als belegger, vastgoedontwikkelaar of bouwonderneming te ondersteunen bij het vermarkten van je nieuwbouw vastgoed project. Het product is toegespitst op juist die bouwprojecten, die een korte verkoopcyclus verwachten van tussen de 3 en 9 maanden.

Inbound marketing

‘’ De consument oriënteert zich steeds meer op het internet, ook op gebied van het kopen van nieuwbouwwoningen. Hij wacht niet meer op mooie aanbiedingen maar gaat nu zelf op zoek naar aantrekkelijke huizen die voldoen aan zijn wensen en de behoeften.’’

Potentiële klanten zijn op zoek, en wij helpen jou om gevonden te worden. Door middel van inbound marketing gaat jouw vastgoed project werken als een magneet. Wij zetten een aantal kanalen in om kopers naar de landingspagina toe te trekken. Door een slimme marketingmix nemen de klanten zelf contact met jou op. Dit proces heet inbound marketing. Wij leiden de potentiële kopers als het ware door een trechter om het proces goed te laten verlopen. Het einddoel is om jouw nieuwbouw vastgoed project gemakkelijk te verkopen.

Download Infographic

Google Adwords

Wij zijn geregistreerd Google Partner en weten precies hoe wij jouw project online vindbaar kunnen maken. Dit doen we door middel van gerichte zoekwoorden te vinden die passen bij het project. Door de juiste zoekwoorden te gebruiken voor jouw vastgoed project komen de juiste mensen op jouw landingspagina terecht. Afhankelijk van het project wordt een budget bepaald voor je Google Adwords campagne.

De landingspagina

Wij helpen bij het vermarkten van jouw nieuwbouwvastgoed project door middel van een op maat gemaakte landingspagina te bouwen, afgestemd op je wensen. Wij zetten de landingspagina binnen no time online zodat de verkoop echt kan beginnen.

Onze landingspagina’s worden met een aantal richtlijnen gebouwd. Hier zit een reden achter.

Er zijn genoeg pagina’s op het internet waar een groot aanbod staat van huizen. Dit wekt twijfels op bij de potentiële koper, er is een kans dat hij besluit verder te zoeken naar andere woningen die meer bij de wensen passen van de potentiële klant. Op dat moment ben jij een potentiële koper kwijt en dit is zonde. Dit willen wij voorkomen, daarom hanteren wij een aantal richtlijnen voor het bouwen van onze landingspagina’s. De richtlijnen staan onderstaand beschreven.

» Eén product

Op de landingspagina wordt er gefocust op één product.

Dit doen wij om ervoor te zorgen dat jij geen potentiële koper verliest door een te groot huizenaanbod. Onze focus ligt vooral op de seriebouw, dit zijn woningen die erg veel op elkaar lijken. De reden waarom wij onze focus vooral leggen op de seriebouw is omdat wij op deze manier gemakkelijk uit de voeten kunnen komen met maar één landingspagina. Wij bieden de potentiële koper geen ruim aanbod aan huizen aan zoals veel websites op het internet wel doen.

» Eén prijs

Ook bij dit punt leggen wij onze focus op maar één prijs, omdat we niet willen dat jij een potentiële koper verliest doordat er teveel verschillende woningen op de pagina staan met allemaal een andere prijs. We vermelden de prijs ‘vanaf €…’.

» Eén aantrekkelijk aanbod

Dit is het belangrijkste punt om de potentiële klant over te halen. Met dit onweerstaanbare aanbod willen we nog meer interesse en verlangen op wekken bij de koper.

Omdat er weinig informatie op de landingspagina komt te staan wordt er meer interesse en verlangen opgewekt bij de potentiële koper. De gedachte die door het hoofd van een lead gaat is dat hij meer informatie en meer foto’s wil hebben over het project. Op dat moment is de potentiële klant in staat om de brochure te downloaden van het nieuwbouw project en zijn e-mailadres achter laat.

» Eén Call to Action button (CTA)

Met de Call to Action button willen wij de koper tot actie zetten om de brochure van het project te downloaden. Het doel van de Call to Action button is ten eerste om e-mailadressen te ontvangen van de echt geïnteresseerden en ten tweede om de koper meer op de hoogte te houden door middel van hele directe nieuwsbrieven.

Dit is het eindpunt van het hele proces dat de koper doorloopt op de landingspagina. Nu ben je een stapje dichter bij de verkoop van jouw nieuwbouw project.

De landingspagina filosofie

Tijdens het bouwen van de landingspagina houden wij bovenstaande richtlijnen in ons achterhoofd met als doel de bezoeker zo comfortabel mogelijk te laten voelen met het aanbod. Hij moet het aanbod meteen begrijpen door de heldere communicatie op de landingspagina. De bezoeker is al naar de pagina toe geleid met duidelijke steekwoorden via de Google Adwords advertentie. De duidelijke steekwoorden worden op de landingspagina bevestigd. Eerder in het verslag heb ik het gehad over twijfels die gaan spelen als de potentiële koper een (te) ruim aanbod aan keuzes krijgt. Op onze landingspagina’s is dit niet het geval, er mag geen afleiding zijn van andere objecten en keuzes. Keuzes maken mensen vaak oncomfortabel en er ontstaat keuzestress en verwarring op sites zoals Funda en Jaap. SecondMile voorkomt dat.

Geïnteresseerden

Op deze manier worden de potentiële kopers verder de trechter door geleid. Er vallen tussendoor ook potentiële kopers af. Maar bekijk dit positief, doordat er potentiële kopers afvallen, blijft er maar een groepje kopers over die echt geïnteresseerd zijn in het aangeboden vastgoed en dit is goed nieuws. Dit betekent dat dat groepje kopers mogelijk over gaan tot aankoop van jouw nieuwbouw vastgoed project. De geïnteresseerden worden door ons op de hoogte gehouden door middel van de nieuwsbrief. 

De nieuwsbrief

Een hoofddoel van de landingspagina is dat geïnteresseerden hun e-mailadressen achter laten. Daarna gaan we deze potentiële kopers regelmatig op de hoogte houden van de verkoop via automatische mailtjes die wij ze toe sturen. We attenderen de kopers constant op nieuwtjes, wetenswaardigheden en de verkoop van het nieuwbouw vastgoed project.

Een voorbeeld van een mailtje is ‘’let op, de verkoop van het project … start over 2 weken’’

De verkoop

Nu we aan het einde zijn gekomen van de trechter kan de verkoop echt gaan beginnen met dat groepje kopers dat overgebleven is van alle mogelijk geïnteresseerden die de brochure hebben gedownload. De verkoop laten wij helemaal over aan de makelaar, ons doel was om de bezoekers aan de tafel van de makelaar te krijgen. En dat doel hebben we behaald.

No cure, no pay

Maar dit is nog niet alles! Je betaalt niet meteen bij het aannemen van ons product maar pas per verkochte woning, hoe mooi is dat? Wij doen het werk er hoeft pas te worden betaald wanneer er een woning is verkocht. Ben je benieuwd naar welke prijzen wij hanteren? Neem dan eens een kijkje op www.secondmile.nl

De voordelen van SecondMile

Onderstaand staan alle voordelen van ons product op een rijtje:

  • Een op maat gemaakte landingspagina in no time online
  • Een eigen domeinnaam
  • Volledig ingerichte Google Adwords campagne.
  • A/B geteste inhoud
  • Wekelijkse Google Analytics rapportage
  • Meetbare resultaten
  • Betaal pas per verkochte woning
  • Een professioneel ingerichte Google Adwords campagne samen met doorlopende onderhoud.

Wil je de bovenstaande informatie in het kort nog even terug lezen? Bekijk dan onze infographic. In de infographic staat alle informatie nog een keer in het kort uitgelegd met behulp van illustraties en korte teksten.

Meer informatie nodig? Bel 020 – 893 27 00 of vul ons contactformulier in.

We helpen je graag verder met al jouw vragen en bespreken graag samen met jou wat de mogelijkheden zijn voor het vermarkten van jouw nieuwbouwvastgoed project.

Zijn we een match? Neem contact op