online vastgoed marketing ophirah top

Online vastgoed marketing, hoe doe je dat nu het best? Een webshop met huizen van een paar ton? Dat klinkt wat absurd, en dat is het natuurlijk ook. In dit gratis whitepaper legt Remco de Jong uit hoe online marketing, en in het bijzonder email marketing, voor vastgoed ingezet kan worden.

We doen en kopen steeds meer online. Niet alleen voor de aanschaf van kleding of apparatuur surfen we met z’n allen steeds meer op internet. Ook voor zogenaamde ‘big ticket items’, duurdere producten en diensten, oriënteren we ons steeds meer online. Hoewel we niet direct een huis in het digitale winkelwagentje zullen leggen, om meteen maar even via iDeal af te rekenen, zien we de laatste jaren wel een trend ontstaan. Funda.nl is bijvoorbeeld al een onmisbare website waar we huizen bekijken voor we de makelaar bellen voor een afspraak.

Hoe kunnen project ontwikkelaars en vastgoed aanbieders nóg beter inspelen op deze trend?

Online conversie naar offline conversatie

Remco de Jong vertelt: “Ik geloof sterk in duidelijke ‘call to actions’. Wanneer mensen je website bezoeken of je emails ontvangen, zeker als het gaat om duurdere goederen zoals vastgoed, dan hebben ze behoefte aan richting, sturing. Mijn advies voor zowel website- als email marketing, is dan ook altijd klanten een conversie kans geven. En, dat is de crux, die conversie moet dan eigenlijk altijd leiden naar een afspraak, een fysieke ontmoeting. Want een huis kopen kan nu eenmaal niet via een ‘bestel knop’, dat moet nog steeds via een makelaar gebeuren. Het doel van een website of email marketing is dus altijd een gesprek. Vandaar, van conversie naar conversatie.”

Tips voor online marketing

Deel conversies
Laat op uw website mooie afbeeldingen en de plusplunten van uw vastgoed zien, maar voorkom een overkill aan informatie. Plaats een sterke call to action ‘inschrijven voor nieuwsbrief’. Via de email nieuwsbrief verstrekt u een gratis brochure, kunt u druppelgewijs meer informatie verstrekken en uiteindelijk mensen overtuigen om contact met de makelaar op te nemen.

Goede email teksten
Als het gaat om dure producten zoals huizen, dan leert de ervaring dat mensen graag veel nuttige informatie krijgen. Long-copy emails dus, met goede informatie die mensen helpt een weloverwogen keuze te maken. Vaak geldt voor email marketing ‘hou het kort en krachtig’, maar voor deze big-ticket items is het tegenovergestelde waar. Stuur emails met informatie, nieuws en, onmisbaar, een duidelijke call to action.

Leads verleiden
Normaal gesproken geldt voor online marketing, voor vluchtige of goedkopere producten, dat je ongeveer 70 website bezoekers moet hebben voor de verkoop van 1 product. Voor duurdere producten ligt dat aantal een flink stuk hoger! Grofweg geldt dat je 700 website bezoekers nodig hebt, waarvan 70 echte ‘leads’ worden, waarvan er 1 uiteindelijk een huis koopt. Ook hier geldt dus weer, het juist inzetten van micro- of deel conversies, leidt tot conversies.

Neem de tijd
Een huis kopen doe je niet zomaar. Daar gaat niet alleen veel geld inzitten, maar ook heel veel tijd. Wees je er als verkoper dus van bewust dat het hele proces veel tijd gaat kosten. En gebruik die tijd slim! Stuur regelmatig ‘het juiste nieuws op het juiste moment’. Blijf in beeld, houd het contact warm.

Gratis Whitepaper
Alle bovenstaande punten, en meer, worden uitgebreid uitgewerkt in onze gratis whitepaper.

Download de whitepaper

Wilt u meer weten over digitale vastgoed marketing? We maken graag een afspraak!
Bel Ophirah, 0318 707339, of neem stuur een mailtje naar info@ophirah.nl

Zijn we een match? Neem contact op