Parkeergarage IJDock, aan de zuidelijke IJ-oever in Amsterdam heeft,
Via online advertenties, een mooie website met duidelijke Call-to-Action,
Marketingstrategie
Parkeergarage IJDock, in Amsterdam centrum, was te leeg. Een prima locatie, volop parkeerplek, maar toch kwamen er niet voldoende gebruikers naar de parkeergarage toe.
Om dat te veranderen heeft Ophirah, voor de Gemeente Amsterdam en Parkeergarage IJDock, de marketingstrategie verzorgd.
Online en Offline
We kozen voor een duidelijke aanpak, zowel online als offline. De eerste vraag die we onszelf stelden was uiteraard “wie zijn potentiële klanten en hoe bereiken we die?” We besloten gebruik te maken van een ‘offline’ strategie voor mensen die in de buurt van de garage wonen en werken, en een ‘online’ strategie’ voor mensen die van buiten Amsterdam komen en graag goedkoop willen parkeren.
In overleg met de beheerder van de garage kozen we voor het gebruik van kortingskaartjes, zowel voor de offline als online benadering.

Offline: drukwerk
Voor de lokale potentiële klanten kozen we voor het gebruik drukwerk. Gepersonaliseerde brieven, mooie folders (zie screenshot hiernaast) en gedrukte kortingskaartjes werden verzonden en uitgedeeld aan bewoners, werknemers en bedrijven in de buurt van IJDock. Met succes!
Verschillende bwoners kozen voor een (extra) abonnement, heel veel ondernemers hebben kortingskaarten aan hun klanten uitgedeeld, langzamerhand werd IJDock steeds bekender en steeds populairder.
Online: e-commerce voor de parkeergarage
De online benadering was gericht op klanten van buiten de directe omgeving. Mensen die in Amsterdam Centrum wilden parkeren vonden IJDock via Google of Facebook advertenties en kwamen op de speciaal aangepaste website. Op de website kon men vervolgens kaatjes downloaden of thuis laten sturen. De complete e-commerce aanpak, inclusief ontwerp, teksten, adverteren en emailcampagnes, zorgde voor een enorm succes.
De integrale aanpak van ophirah heeft ervoor gezorgd dat IJDock één van de best bezochte garages in Amsterdam Centrum werd. Missie geslaagd.
Lees hier onze blog over internetmarketing voor parkeergarages.