programmatic-marketing

Programmatic Marketing Als Deel Van Je E-Commerce Mix.

Als e-commerce project managers zijn wij specialisten in het overbrengen van jouw boodschap naar jouw (potentiële) klant. Dat doen we natuurlijk het liefst op het moment dat die klant ook zoekt of op z’n minst geïnteresseerd is! Voor de doorgewinterde marketeer is dat een moderne interpretatie van het aloude ‘product, promotie, plaats en persoon’.

Als Google Partner doen we dat al jaren door gebruik te maken van Search Engine Marketing. Grof gezegd is dat een mix van SEO (search engine optimization – goede en slimme webteksten) en SEA (search engine advertising, zeg maar Adwords, betaalde webadvertenties).

En juist omdat we specialisten zijn op dit gebied zitten we boven op de laatste ontwikkelingen. Zoals bijvoorbeeld Google’s Programmatic Marketing.

Programmatic Marketing

Google is natuurlijk een meester in het verzamelen van allerlei data en het ontwikkelen van technologie. Met het nieuwe Programmatic Marketing zijn wij nu in staat om relevante data en de nieuwste technologie in te zetten. Zodat jouw klanten op het juiste moment met de juiste boodschap bereikt worden!

Bijvoorbeeld: Je klant bezoekt je webshop en bekijkt een bepaald merk schoenen in maat 42. Nadat hij je website verlaat laat je, door middel van Programmatic Marketing, juist deze specifieke schoenen weer in een advertentie aan juist deze bezoeker laten verschijnen in een display advertentie.

Hier zit een berg intelligentie achter, dat snap je wel! Omdat dit Programmatic Marketing hiermee een heleboel dingen automatisch verzorgt houden we tijd over voor strategische aspecten van je online marketing.

Waarom kiezen voor Programmatic?

Efficiënt werken: Bieden op advertentieruimte gebeurt automatisch binnen het vastgestelde budget. Je hoeft dus niet meer dagelijks handmatig wijzigingen door te voeren.

Gemakkelijk rapporteren: Uit verschillende bronnen wordt data verzameld en in één rapport gebundeld. Je hebt dus snel een overzicht van resultaten.

Doelgroepen bereiken: Niet alle advertenties zijn gericht aan alle mensen. Met Programmatic kies je snel en effectief wat je aan wie laat zien.

Beter performen: Uiteindelijk komt het er gewoon op neer; minder geld uitgeven voor betere resultaten. En daar draait het om; de optimale ROI vinden!

Wil je meer weten over Programmatic Marketing? Ben je benieuwd hoe we jouw advertentie budget optimaal in kunnen zetten? Neem dan vandaag nog contact op!

 

Zijn we een match? Neem contact op